lørdag 27. juli 2013

En sommer er (snart) over

Mine fire ferieuker er en saga blott, og på mandag er det tilbake på jobb. Kan ikke si at det er fælt å tenke på, fordi vi går en spennende tid i møte på arbeidsplassen min. Og det er fint å få være en del av det som skal gjennomføres kommende høst.

Været har ikke vært det beste mens jeg har feriert, og det var noen dager jeg må innrømme at jeg gikk inn på restplass.no for å se om ikke det dukka opp et spennende og ikke altfor dyrt alternativ til varme og solrike strøk. Det fantes ganske mange, men så er det ikke alltid like lett å hive seg på første fly når man er hundeeier. Derfor ble det en uke i campingvogn i Sverige sammen med min kjære og hundene våre.

Campingvognlivet har sin sjarm. Det å sovne er faktisk veldig lett i vogn, særlig hvis det regner. Dryppinga høres mye bedre enn i et hus, og rytmen og lyden av regndråpene vugger i allefall meg fort i søvn. Derfor likte jeg regnet også, særlig hvis det falt om natta....

Jeg liker å puske med mitt her hjemme når jeg har fri fra jobb, men i år ble det ikke gjort så veldig mye. Garasjen ble ikke ferdigmalt denne ferien heller, men jeg fikk beisa trappa og verandaen! Så har jeg i tillegg malt litt småmøbler, hengt opp noen lamper og slikt. Det er et tegn på at jeg har kost meg skikkelig.

For den som ikke tenker som meg høres det vel litt koko ut å bruke ferien sin til sånt arbeid. Men, sånn er jeg skrudd sammen, og trives med det.

Nu skal denne frihelga brukes til akkurat det jeg har lyst til, men jeg vet ennå ikke hva det er. Jeg finner nok på noe!

Lev vel, alle som en

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar