onsdag 4. mai 2011

Jeg liker visst fysisk aktivitet!

I mange måneder har jeg trent. Ikke sånn skikkelig hardt og i flere timer, men akkurat så mye som jeg føler er morsomt og mye nok for meg. Jeg var en gang i tida den jenta som gjorde det meste for å slippe unna fysisk aktivitet. Gym var det faget jeg ikke gledet meg til. 

Jeg slutta å røyke den 11. september 2010. Jeg har sprukket, men bare en gang. De få trekkene jeg inhalerte da var skikkelig ekle og vonde. Heldigvis. Så jeg tror jeg forblir en eks-røyker. Det føles herlig! 

Jeg har så utrolig god tid nå, som en ikke-røyker. Jeg er litt rystet over hvor mye tid som går til røyking! Rart jeg fikk noe gjort i det hele tatt... Huden min har en frisk og fin farge. Det oppdaget jeg etter noen uker. Men det aller mest gledelige er at jeg liker fysisk aktivitet. Jeg går turer med Alfie (hunden vår), sammen med andre eller alene. Og det føles godt etterpå. Hver eneste gang.

Tenk at jeg jogger også for tida! Jeg. Jogger. 
Hvis min gymlærer fra videregående hadde sett meg nå, så hadde hun vel fått en tåre i øyekroken av å se meg i bevegelse. Hun var ofte fortvilet over min labre innsats og treningsvilje. Stakkars henne! Hun gjorde mye for å motivere meg i gymtimene. Uten særlig hell. Dessverre...

Men jeg skal fortsette med den mengde fysisk aktivitet jeg har nå. Det holder for meg. Jeg trives, og føler ikke noe press eller stress. Og det er vel poenget. At man trives.

Nå er våren kommet hit nord. Skogen blir fri for sne. Det gleder jeg meg til. Skogsturer er koselige. For da blir samboeren min med. Da slipper jeg å gå så ofte alene. Jeg er litt redd for elg, nemlig.... Men nå klarer jeg sikkert å springe fra den, fordi kondisen min er blitt utrolig bedre enn den var i fjor.

Nå skal jeg dusje etter dagens treningsøkt. Den var akkurat passe lang. Jeg har det godt i kropp og sjel.
Jeg liker visst fysisk aktivitet. Så bra! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar