onsdag 8. mai 2013

Fridager

- Tenk at alle får fri på grunn av de kristne! Det sa min datter da jeg kjørte henne til skolen i dag. Vel vitende om at det var den siste skoledagen denne uka. I dag er det ikke fri, selv om det er FRIgjøringsdagen i dag. Men i morgen 9. mai 2013, da er det fri fordi det er Kristi himmelfartsdag. Den kommer alltid på en torsdag, og hver gang den står for døra kjenner jeg at jeg savner å være skoleelev. Fordi man mest sannsynlig ikke trenger å komme på skolen fredagen etter.

Mai måned i år består av den ene fridagen etter den andre. Helligdager i fleng. Heldigvis havna ikke 1. mai på en lørdag eller søndag, for da hadde den jo vært helt bortkasta. Men å ha den på en onsdag var ikke helt perfekt det heller...

Min datter var kanskje litt forundret over det faktum at til og med ateister har fri på kristne dager. Jeg skal ikke slenge ut en mening om at "dem som ikke tror på Gud burde jobbe". Det er bare tull. Men hun har et poeng. Så det med Jesus bringer ro og tid til refleksjon, uansett om man tror på ham eller ikke...

Men, så sitter jeg her da. Vel vitende om at jeg har fri i morgen, og jobb på fredag. Langhelg? Nesten. Jeg blir ikke å gjøre noe spesielt denne helga. Mest sannsynlig blir det vask av bil og campingvogn som blir mine sysler på den dagen da vår Frelser dro til himmels, hjem til sin far.
Fordi, neste helg er det langhelg. For meg også! Så DA skal jeg på campingtur. Hvor, det vet jeg ikke. Men ut i Guds frie natur blir det. Garantert.

Jeg klager ikke, bare konstaterer at det er mange fridager etter hverandre, og at det føles godt å ha dem!

Gode fridager ønskes til alle og enhver :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar